Sunday 12 February 2012

Pimpinan Pakatan sokong penghina nabi keatau sengaja nak malukan kerajaan Malaysia?

Semalam sibuk di twitter peguam dan pemimpin Pakatan cuba untuk menghalang polis dari menyerahkan wartawan Arab Saudi, Hamzah Kashgari kembali ke negara asal beliau setelah dikehendaki kerana kesalahan menghina Rasulullah, Nabi Muhammad S.A.W.

Eh bukan ke Arab Saudi guna Hudud? kenapa kamu tak mahu dia dihukum menurut Hudud? kamu tak percaya ke hukum Hudud boleh dilaksana oleh orang Arab Saudi?

Menurut laporan media antarabangsa, Polis Antarabangsa ataupun Interpol telah mengeluarkan arahan untuk menyerahkan Hamzah ke tangan pihak berkuasa Arab Saudi maka pihak polis Malaysia pun menahan beliau di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) untuk dihantar balik.

Inilah kata kata yang digunakan Hamzah dalam twitternya, yang pertama tu
rasanya OK sebab dia kata dia tak faham, yang kedua dia kata dia nak salam
dengan Rasulullah sebagai kawan, tak lebih dari itu, jadi ini menunjukkan
dia tak terima Rasulullah sebagai Nabi utusan Allah dan ini disahkan oleh
tweet ketiga yang berkata tuahn, neraka dan syurga semata mata khayalan
dan yang terakhir ni dia menghina undang undang Saudi yang dikatakan
neraka untuk wanita.
Para peguam dan pemimpin Pakatan menggunakan perisai hak asasi manusia dalam menuntut kebebasan Hamzah dan mereka mahu dia dibicarakan di Malaysia.

Soalannya mengapa Malaysia harus mengundang kontroversi dari Arab Saudi ke tanah air sendiri? ini tindakan bodoh namanya, kecualilah individu yang memperjuangkan si Hamzah ni memang mahu  Malaysia menjadi tumpuan dunia untuk kes ini.

Kalau Malaysia dapati dia bersalah, sudah tentu juak Pakatan akan menuduh kerajaan berat sebelah, kalau dilepaskan tentu kerajaan akan dikutuk kerana membiarkan orang yang menghina Rasulullah dilepaskan. Buat apa pun tak betul, baik hantar balik.

Biarlah kerajaan Saudi menguruskan hal rakyatnya sendiri mengikut undang undang dan adat resam mereka sendiri.

kalau pengedar dadah dari Australai sudah pasti 'pejuang' ni semua nak kan dia dihantar balik untuk dihakimi di negara sendiri. Inilah amalan mereka yang sentiasa berfikir untuk memburukkan Malaysia di mata dunia

Yang lebih menghairankan, yang menyokong sangat si Hamzah ni lawyer melayu, perempuan dan bertudung...korang tak percaya hukum Allah ke? korang tak percaya Qada dan Qadar ke? nbiarlah dia hadapi hukuman manusia yang kononnya berlandaskan Hudud (Arab Saudi guna hudud kan? kenapa tak suak pulak pemuda ni dihukum menurut hudud?)

2 comments:

  1. BANGSAT AKHIR ZAMAN YG PERLU DIHAPUSKAN...
    HALAL DARAH LAKHANAT NIE...

    PEJUANG HAMAS...

    ReplyDelete
  2. jangan sampai kita semua dilaknat

    ReplyDelete