Sunday 12 February 2012

Nak tahu apa yang cool? Bacalah

Apa itu kool?

Ada benda yang kita rasa kool tapi orang lain tengok jelek dan sebaliknya.

Untuk orang muda, menentang kehendak ibu bapa dijaja sebagai kool oleh propaganda zionis dan globalis dari Barat jadi inilah yang di imejkan sebagai watak anak muda yang kool.

Kononnya orang muda yang kool menentang mak bapak dan generasi lebih tua kerana generasi lebih tua ketinggalan zaman dan tak tahu apa yang terbaik kini, pendek kata mereka yang tua ni tak kool lah...

jadi berdasarkan premis ini, blogger wakaka tukar tiup mempromosikan anak muda kool dan berani jika bertindak berdemonstrasi dan menentang kerajaan.



Katanya pemuda di Greek berani kerana menentang kerajaan. Dia tahu ke rakyat negara itu tengah merana sekarang akibat demonstrasi tak berhenti henti, dah tukar kerajaan masih tak berhenti berdemonstrasi kerana kerajaan baru nak potong bajet, tak mahu belanja banyak untuk kebajikan dan keperluan asas, nak guna duit lebih untuk bayar balik hutang bank....memanglah, ketua baru dipilih oleh bank, dia jaga kepentingan tuan dia dulu lah... tak reti reti lagi ke?

Tengok di Mesir, dah tukar kerajaan, mengundi dapat kerajaan Islam punt ak berhenti berdemo lagi...

Kalau dulu tak de cerita Kristian kena bunuh atau halau dari Mesir, sekarang dah ada, sama dengan Syria.

Berdemonstrasi ada tempat dan ada ketika dan ada caranya, berdemonstrasi bukan kool sebenarnya berdemonstrasi adalah jauh dari kool, ianya panas, ianya bahaya dan ianya harus dilakukan dengan dipimpin oleh ketua yang panjang akal dan berwawasan jauh...

sekarang ini yang memimpin demonstrasi di timur tengah adalah barat dan mereka memainkan agenda mereka dan bukan agenda Islam dan perpaduan ummah.

No comments:

Post a Comment