Saturday, 31 December 2011

Selamat Tahun Baru 2012

Kami ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2012, Semoga semua azam dan niat anda untuk tahun baru ini tercapai dan mendatangkan keberkatan dan kebaikan kepada semua pembaca Pantai Reporter.

Tahunbaru ini juga dijangka membawa pelbagai berita menarik dan mencabar dari bidang ekonomi, kemanusiaan, hubingan antarabangsa, keamanan yang muingkin mendatangkan kesan nyata kepada kehidupan kita semua.

Berita politik pada tahun 2012juga sudah tentu menarik dengan pelbagai ramalan tentang pilihanraya umum rancak diperkatakan di kedai kopi dan blog SOPO (Social and Politics).

Yang Pastinya Pantai Reporter akan mencuba untuk memberi liputan terbaik dalam semua bidang berita yang berlaku sepanjang tahun ini.

Tuesday, 27 December 2011

Honda starts scrapping cars damaged by Thai flooding


It is good to know that Honda is scrapping all the cars that were damaged in the terrible flooding that rendered Thailand nearly crippled for months.

As the water receded, Honda is tallying up the damage and sending over 1,000 brand-new vehicles parked at theri Ayuthya plant to the scrapper. This is the only responsible thing to do and we hope that they will cut out the B-pillar and destroy it before sending the cars to the scrapper or that they scrap the cars themselves, otherwise we may see cut and weld Hondas flooding the SEA market

NAZA KIA MALAYSIA LAUNCHES THE ALL-NEW OPTIMA K5


Kia Optima K5 Launch: (From left to right) Mr Thomas Oh, Senior Executive
Vice President & COO of Kia Motors Corporation,
Mr SM Nasarudin SM Nasimuddin, Joint Group Executive Chairman
of the Naza Group of Companies,
Mr S P Choi, President for Asian Operations for Kia Motors Corporation,
and Datuk Hafiz Syed Abu Bakar, COO of Naza Kia Malaysia
at the launch of the all-new Optima K5.

Kuala Lumpur, Dec 27 – Naza Kia Malaysia today launched the highly acclaimed and much-anticipated All-New Optima K5 at its new flagship Kia Red Cube - Petaling Jaya outlet.

With a monthly target of 300 units, the All-New Optima K5 is set to make waves in the highly competitive D-segment of the market.

“The All-New Optima K5 is the embodiment of Kia’s new design direction. With a head-turning design, exhilarating drive, premium amenities and high level of safety specifications, we are confident the All-New Optima K5 will be one of the leading models in its segment next year,” said SM Nasarudin SM Nasimuddin, Joint Group Executive Chairman of the Naza Group of Companies.

With a refined, performance-oriented style with a sleek silhouette and an aggressive stance, the All-New Optima K5 was named ‘Best of the Best’ at the 2011 Red Dot Design Award.

Thursday, 22 December 2011

Percaya pada PAS dulu atau PAS sekarang?

Timbalan Presiden PAS, Mahfuz Omar berkata mana mana ahli yang tidak lagi percaya kepada perjuangan parti harus meninggalkannya. Ini merupakan satu saranan yang tepat dan mudah difahami, seorang ahli menyertai sebuah organisasi kerana bersetuju dengan hala tuju dan perjuangan kumpulan tersebut, jika kita sudah berubah hati maka eloklah kita meninggalkannya.

Walaubagaimanapun, apakah yang patut dilakukan oleh seorang ahli apabila parti atau organisasi itu yang berubah haluan. Patutkan ahli berusaha mengembalikan parti ke haluan asal ataupun mereka patut meninggalkan parti?

Sekiranya semua ahli diberi peluang mengundi akan hala tuju baru, mungkin mereka yang mengundi menentang hala tuju baru patut meninggalkan parti dan membiarkan mereka yang bersetuju untuk kekal berjuang.

Monday, 12 December 2011

Lembu CEO's Salary, London Pow Wow & Stuff

By Syed Akbar Ali

This is going around the Blogs and the emails. Just received this in the morning :

.
"Dengar cerita CEO dpt gaji 100k sebulan, anak sulung (age 31) dpt gaji 45k sebulan, anak kedua (age 27) dpt 35k sebulan, anak ketiga (age 25) dpt 35k sebulan."
.
There is no need to mention who are these folks. I hope the PM Najib Tun Razak does not waste time. The Ministers (plural) should be just fired, especially the Minister who seems most affected by this scandal.
.
The sordidness is now moving from totally ridiculous to 'street walker' shamelessness. Takkan langsung tak ada malu ? There is less than six months left to the GE. Just fire them and the voters will forgive. If sincere action is taken, hopefully the voters will forget as well.
.
The arrogance of it all. They just do not understand. Say the Government says, 'Ok Syed, go and build the first Space Rocket Launching pad in Malaysia. We know the project is very risky, the returns may be low but it is a strategic project and will have huge spin offs. So here is RM500.0 million soft loan at 1.5% interest rate to help you get started.'
.
But what do I do? I take RM300.0 million to build the Space Rocket launching pad. But there are some delays or complications. Say the project is only 41% successful. So I take the balance RM200.0 million and invest in luxury mansions, super cars and pay myself and my kids super high salaries. Banyak cantik.
.

Sunday, 11 December 2011

America caught red handed in Russia, and it is linked to Malaysia


NED caught funding Russian riots

By MyInfowars

The President of the National Endowment for Democracy,
Carl Gershman (pictured, second from the left), presents an award
to a Tunisian leader of the Arab Spring in November 2011.

The National Endowment for Democracy is a well known US -CIA funded NGO that is used by the American Government to destabilise any nations they deem unfriendly through engineered popular uprising that is typically rallied around the calls for more democracy or charges of human rights violations.



They are know to have played an active role in the Arab Spring series of street riots and demonstrations that led to the toppling of several Governments in the region.


According to this Wikipedia entry, the NED is fully funded by the US Government as forms part of their USAID overseas aid campaign, which is known as America's way of buying influence throughout the world.

GEMPAR: Gambar dan Video seks Miss Korea 1995 didedahkan

Gambar serta video Miss Korean tahun 1995, Han Sung Joo dalam keadaan menggemparkan telah dibocorkan ke internet beberapa hari lalu dan pendedahan ini juga melibatkan beliau dengan lawatan ke sebuah hospital di Hong Kong.

Yang menariknya dokumen yang disebarkan juga termasuk satu gambar imbasan ultrasonik yang selalunya dilihat apabila ibu mengandung melawat doktor.

Gambar dan video tersebut dipercayai diambil oleh teman Sung Joo.


Sila Klik di SINI untuk cerita penuh

Saturday, 19 November 2011

Nasa lost control of two satellites to Chinese hackers


11 minute is a long time in rocket science, you can change a lot of things in 11 minutes, least of which is the trajectory of a satellite, making it completely useless.

I wonder ifour atellites are at risk of being hijacked by hackers and...

If satellites can be remotely controlled by hackers, what about planes with fly by wire that are constantly communicating with their home base? can they be remotely hijacked as well?

Read the story after the jump


Everyone is a liar


According to The Economist, if you add up every country's exports, they don't tally with the world's total import. In fact according to their bean counters, the entire world exported USD331 billion more than it imported in 2010. Now that is a lot of fibbing and fiddling with numbers.

Or maybe we have been exporting to Mars and our Governments have been keeping it all a top secret and all those UFO sightings are just interstellar container vessels coming to pick up some grocery, maybe we are the sweatshop of the solar system and don't even know it.

If we are not exporting to mars then it means that every country has been lying about its economic numbers. The gospel of Capitalism in the book of GDP and GNP is full of false claims.

If every country is lying about it's numbers, it simply means that we not making as much money as we claim as a global economy and this means that we have probably been in a depression or recession for a lot longer than we realise.

If we overstate our exports, there is every chance that we also understate our imports so the actual gap may be very different from what The Economist added up.

I wonder if it means that we, as a planet is far closer to an economic implosion than anyone would care to admit. Have we been lying to ourselves for far too long?

We probably don't have to wait very long to find out.

The Economist's article can be found if you read on after the jump

Peaceful protest" Not in the USA you don't

the US appears to have lost all tolerance for peaceful protest, here is a small group of students from University of California being pepper sprayed for sitting down and blocking a path...

Zul Nordin tempelak tuduhan Syed Husin Ali


Hakikatnya, Syed Husin Ali dan Zulkifli Noordin adalah orang dalam PKR pada satu masa dulu...kini Zul bertindak keluar kerana tak tahan dengan perangai Anwar...

Kedua duannya tahu apa yang berlaku di dalam dan kalau mereka bergaduh maka yang parah ialah Anwar dan PKR.

Kalau Syed Husin Ali serang Zul Noordin, mungkin Zul Noordin akan hadapi masalah di Kulim/Bandar bahru tapi kalau Zul Nordin serang balik PKR...satu parti yang terkena yob.

Kita tak tahu setakat mana rakyat dah jelak dengan pergaduhan politik dalaman PKR sebenarnya.

bacalah tulisan Zul Noordin di bawah


Isteri Presiden Malaysia beli gelang RM172K pulak - Buktinya? Gambar di kedai

Ada bloggers kata dia dapat berita yang isteri Presiden Malaysia, beli gelang RM172K di Beijing, buktinya, ada orang pergi kedai yang sama dan belek gelang harga RM172K dan salesgirl kata ada orang Malaysia beli gelang yang sama dan tunjuk pada gambar Rosmah di dinding.

Aisehman, kalau gambar kat kedai jadi bukti beli  sesuatu susah lah.  apa ada kelas beli gelang RM172K? nak bagi kat tukang kebun ke? Kalau haritu tuduh Rosmah beli cincin RM26 juta takkan sekarang setakat beli gelang RM172K...jatuh standard lah...

Sales girl baisa lah nak jual barang, dia kata macam macam benda...dia kata isteri PM beli, mungkign untuk tarik perhatian pembeli....takkan gambar posing di kedai jadi bukti membeli apa apa barang kot? Resit takde ke?

carilah story best sikit bro,, jangan kasi malu kaum

BTW gambartu kata ini Isteri Presiden Malaysia...betul ke?

Kalau detail penting macam tu pun tak betul, entah iye entah tidak dia ingat gelang mana satu yang Rosmah Beli, entah entah setiap orang Malaysia yang masuk dia kata Rosmah beli gelang ke cincin yang sama....

kat bawah ni story dari blogger tu..


Tun M Nasihat Marina Jangan Bersifat Haiwan..!



9. Manusia yang bertamadun tidak menurut nafsu semata-mata. Budaya Barat menggalakkan manusia mengikut nafsu. Kebebasan bagi mereka bermakna apa sahaja yang didorong oleh nafsu tidak boleh ditegah oleh agama atau undang-undang manusia.
10. Sifat ini adalah sifat haiwan. Manusia memiliki akal fikiran. Orang yang bertamadun menggunakan akal fikiran untuk menghalang diri dari terikut-ikut dengan nafsu. Sebabnya nafsu perlu dibendung ialah sesuatu yang tidak baik akan menimpa mereka yang mengikut nafsu. Tamadun yang utamakan nafsu akan runtuh akhirnya.
11. Kita sedang melihat keruntuhan akhlak dalam masyarakat Barat. Sementara agama mereka melarang seks songsang, paderi mereka secara terbuka mengamalkan seks songsang. Mereka ditugaskan untuk mengahwini sepasang lelaki dan perempuan. Apakah maknanya apabila mereka menasihati pasangan itu supaya setia kepada masing-masing. Sesungguhnya institusi perkahwinan dan kekeluargaan sudah luput dalam masyarakat Barat. Ramai daripada mereka tidak tahu siapa bapa mereka. Kemungkinan besar akan berlaku perkahwinan atau hubungan seks antara adik dengan abang, kakak dengan adik, bapa dengan anak, anak dengan ibu.
12. Mereka yang taksub dengan kebebasan akan berkata apa salahnya jika ini berlaku. Percayalah, masyarakat selepas ini akan dipenuhi dengan manusia yang cacat tubuh-badan, cacat akal fikiran dan besar kemungkinan aneka jenis penyakit baru akan menyerang msyarakat itu.
13. Sementara kita akui ada manusia yang jantina mereka tidak jelas, janganlah kerana ingin tidak memencilkan mereka, kita terima amalan Seksualiti Merdeka atau Free Seks dalam masyarakat kita. Amalan ini bukan sahaja berdosa tetapi akan runtuhkan masyarakat kita.
Marina...! Lu fikir la Sendiri!!!

VIDEO: USB Stick Contains Dual-Core Computer, Turns Any Screen Into an Android Station


Friday, 18 November 2011

Guan Eng ke UEM tipu pasal tol jambatan Pulai Pinang

Masa tahun 1990s internet belum berleluasa dan maklumat dikawal oleh kerajaan dan parti politik yang berceramah ke sana ke mari.

Tapi sekarang Internet merata rata, dalam handphone pun boleh terima berita dari alam maya... jadi sekarang susah sikit lah nak menipu.

Ketua Menteri Pulau Pinang guan eng kata UEM tipu bila kata mereka lepaskan kerajaan dari bayar RM6.5 billion gantirugi kerana tak naikkan tol jamabtan Pulau Pinang....betul ke UEM tipu?

kalau nak ikut jadual asal kita kena bayar RM20 sekali lalu pada tahun 2011 ni tapi disebabkan kerajaan tak benarkan tol dianaikkan walaupun itu dalam perjanjian, maka kita tetap bayar rate 1993 iaitu RM7 sekali lalu...maka itu feri Pualu Pinang juga kekal rate RM7 sekali naik.

korang boleh tengok sendiri jadual tol yang dipersetujuai oleh kerajaan dan syarikat konsesi dan perubahan yang telah berlaku.

Orang politik, kalau Islam sekali pun, bila bercakap tak ingat syurga neraka

Inikan pulak orang yang memang tak takut neraka, lagilah mulut lancang....... kalau nak baca laporan penuh  nukilan Pure Shiite, sila klik untuk sambung membaca

Lembu a Vs Lembu B. Siapa yang Kalah?

Kes Lembu A ialah kes National Feedlot Corporation yang medatangkan cemuh terhadap Barisan Nasional,

Kes Lembu B pulak adalah kes lembu Yaakob Sapari yang mengundang kelak rakyat pada kerajaan PKR di Selangor. Korang boleh baca sendiri tuduhan yang dibuat oleh BN dan Pakatan terhadap lembu masing masing.

Harap pembaca boleh menilai sendiri siap yang kalah sebab penulis rasa letih dah nak komen bab ni....
Untuk membaca laporan penuh dua dua kes, sila klik pada sambungan

Less toll increase but slightly longer concession period


  • New Deal is less of a burden on users and Government
  • Penang Bridge toll to remain at current rate until end of concession
  • All highway concessions under Plus will end together with North South Expressway on Dec 31, 2038 

UEM and the Government recently announced that they have come to an agreement regarding toll increase and the duration of the concession as well as the compensation that the Government owes the concession holder as a result of holding back toll increases and it is rather good news all around.

In short, the existing toll rate increase of 10 per cent every three years have been slashed by half to five per cent every three years and this is done without imposing any compensation on the Government. In short it means that the people have successfully negotiated a lower rate of toll increase without any hidden extra through Government compensation.

The Government owed UEM RM2.9 billion in terms of compensation for holding back the current scheduled toll incraese but the company had agreed to waive the compensation in return for streamlining the different concession periods to end at 2038.

Kudos to the Government and UEM.

Penang bridge users are the biggest beneficiaries, the toll will remain at the existing rate (ie RM7 for cars) for the remaining of the concession period until 2038.

The full Press Release from UEM is after the jump


VIDEO: Pekerja NFC menerangkan tentang operasi


Tak pasti, tapi tetap mahu tuduh

Dibawah adalah laporan mengenai pelancaran buku Veteran PKR Dr Syed Husin Ali.


Syed Husin mendakwa, beliau pernah diberitahu bahawa Naib Presiden kumpulan pendesak Melayu PERKASA Datuk Zulkifli Noordin pernah meminta RM60,000 untuk mengosongkan kerusinya bagi membolehkan Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding. (Ini dengar cerita orang, kalau lawyer dia kata Hearsay)

Dr Syed Husin berkata, ia berlaku apabila Anwar pada mulanya dirancangkan parti bertanding di kerusi Kulim-Bandar Baharu yang disandang Zulkilfi, ketika itu masih bersama PKR.

"Aku diberitahu mula-mula Zulkifli bersetuju berundur dengan syarat beliau dibayar oleh parti, khabarnya sebanyak RM60,000, walaupun aku tidak dapat memastikan jumlah sebenar," dedahnya dalam memoirnya yang baru dilancarkan.


NOTA: Ini tulisan seorang veteran dalam parti PKR< yang kononnya pejuang hak asasi manusia, tapi dalam buku dia sendiri Syed Husin mengaku dia bercakap tentang perkara perkara yang dia sendiri tidak pasti dan boleh ada elemen fitnah.


Kenapa sampai tahap macam ni nak memburukkan orang yang meninggalkan parti? Ini akan mengurangkan keyakinan rakyat kepada PKR dan pemimpinnya... 

Pemuda PAS: Tahan 13 bukti Putrajaya tidak ikhlas mansuh ISA


KUALA LUMPUR, 18 Nov — Pemuda PAS mendakwa tangkapan terbaru membabitkan 13 individu di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah bukti kerajaan pusat pimpinan Barisan Nasional (BN) terus mempermainkan kesabaran rakyat meskipun pentadbiran Najib menjanjikan transformasi politik.

Dalam ucapan sempena Hari Malaysia Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menjanjikan pemansuhan akta itu selari dengan transformasi politik kepimpinannya.

Dua akta baru akan menggantikan ISA tahun depan.

Ketuanya Nasrudin Hassan (gambar kiri) berkata perkembangan terbaru ini bukan sahaja satu bukti kerajaan BN tidak serius dan jujur menghapuskan akta zalim itu, tetapi juga terus mendera dan membuli rakyat sendiri.

“Selayaknya kerajaan tidak lagi menggunakan ISA setelah komitmen untuk memansuhkannya telah dipertegaskan oleh Datuk Seri Najib sendiri,” kata beliau ketika mengulas penahanan 13 individu mengikut ISA di Tawau, Sabah minggu ini.



Tangkapan JI di tawau bukti Najib tak ikhlas mansuh ISA?

NOTA: ISA ni sebenarnya tak ada kegunaan yang wajar langsung ke? walaupun terdapat pengganas yang dikenali, tak boleh ke mereka ditangkap dan disimpan sementara siasatan dilakukan?

Pihak pembangkan tak perlu mempolitikkan isu penguatkuasaan undang undang yang jelas wajar dilakukan. penangkapan pengganas adalah satu tindakan yang wajar, asalkan mereka diberi tempoh tertentu untuk melakukan siasatan, contohnya polis memohon 180 hari untuk melengkapkan siasatan bagi membuat pertuduhan.

Dibawah ialah pendapat blogger Putera Merdeka tentang hal ini


Amnesty International hari ini berkata penahanan 13 orang di Tawau, Sabah mengikut Seksyen 73(1) Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 menjadikan janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sebelum ini, untuk memansuhkan undang-undang zalim itu sebagai satu lawak.

Thursday, 17 November 2011

Syella Kamaruddin bersanding nampak pusat


Macam macam artis Malaysia ni, menurut Abang Nara, Syella Kamaruddin pulak nak join kontroversi gambar seksi dengan bersanding pakai baju penari gelek, terang terang nampoak pusat.

Elok ke macam tu?

Entahlah

Tahniah: Daphne Iking selamat melahirkan



Tokyo Sky Tree bangunan tertinggi dunia



TOKYO 18 Nov. – Guinness World Records semalam mengiktiraf Tokyo Sky Tree setinggi 634 meter sebagai bangunan tertinggi di dunia.

Dalam majlis yang diadakan di bandar raya Tokyo, Pengarah Pengurusan Guinness, Alistair Richards menyampaikan pengiktirafan tersebut kepada Presiden Tobu Tower Sky Tree Co., Michiaki Suzuki.

Bangunan pencakar langit tersebut mengatasi Canton Tower di China yang memiliki ketinggian 600 meter.

Lebih banyak gambar selepas loncatan

Kegagalan Projek Pertanian Di Selangor, Cuba Didiamkan Pakatan


Sumber: Sel.13

PKPS Agro Industries Sdn. Bhd (PAISB) yang ditubuhkan di bawah Akta Syarikat 1965 pada 12 Oktober 1991 merupakan anak syarikat milik penuh Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor (PKPS) dengan modal berbayar berjumlah RM10.90 juta. Objektif penubuhan PAISB adalah untuk menjayakan aktiviti pertanian yang dijalankan oleh PKPS dan memasarkan produk pertanian pengusaha tempatan.

Pada 2005, PAISB telah memperolehi pinjaman di bawah Projek Dana Menggalakkan Pertanian Komersial berjumlah RM40.10 juta daripada Kementerian Kewangan. Pada tahun 2006, syarikat subsidiari PAISB iaitu Premium Agro Products Sdn. Bhd (PAPSB) pula telah mendapat pinjaman daripada Kementerian Kewangan berjumlah RM50.20 juta. Secara ringkasnya, jumlah pinjaman diperolehi PAISB dan syarikat subsidiarinya daripada Kementerian Kewangan adalah berjumlah RM90.30.

Kondo Lembu pelaburan yang baik


Harga hartanah meningkat dan sewa menjana keuntungan 12.9 peratus berbanding pulangan 2.6 peratus jika disimpan di bank

GEMAS: Pelaburan kondominium di Bangsar bernilai RM6.9 juta seunit menggunakan wang pinjaman projek ternakan lembu National Feedlot Corporation Sdn Bhd (NFC), adalah keputusan perniagaan bijak, kata Pengerusinya, Datuk Seri Dr Mohamad Salleh.

Menjelaskan kontroversi yang timbul, beliau berkata, sekiranya wang itu ditempatkan di dalam bank, kadar pulangan tahunan hanya 2.6 peratus.

JAIS: Kristian gunakan 8 cara mendakyah pada orang Islam


Sumber Parpukari

Blogger House PK naik angin bila mendengar Exco Agama Negeri Selangor, Datuk Hassan Ali memberitahu dewan bahawa pihak Kristian menggunakan lapan cara untuk mendakyah orang Islam di negeri tersebut.

PK bertanya mengapa pusat zakat tidak membelanjakan wang membantu mereka yang susah dan menutup peluang mubaligh Kristian untuk mendakyah menggunakan wang, makanan dan kemudahan.

Menurut PK: Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) berkata pihaknya telah mengesan lapan cara yang dilakukan oleh pihak Kristian bagi mendakyahkan orang Islam.

Antaranya dengan menggunakan sejenis radio rakaman menggunakan tenaga solar yang dimuatkan dengan cerita-cerita Kristian atau disebut  'Solar Powered Handheld Talking Bible'.

Syabas Malaysia 1- Indonesia 0

Di Stadium Gelora Bung Karno, di Jakarta semalam, penyokong Indonesia begitu bersemangat, bersemangat smapai tahap poyo mengejek dan membuli Malaysia secara psikologi...

tapi akibat tindakan poyo mereka, pemain Malaysia menjadi lebih kental dan berjaya mengatasi Indonesia,

Apek terus cemerlang, tapi ada gak yang kena kutuk rapat sebab kelihatan lesu dan malas di padang

GP: 13 suspected JI members arrested under ISA in Tawau

Source: The Star


KUALA LUMPUR: The 13 suspected Jemaah Islamiah (JI) members were arrested in Sabah's East Coast town of Tawau as they were seen as a threat to national security, said Inspector general of Police Tan Sri Ismail Omar on Thursday.

He said seven of them were Malaysian. He did not reveal the nationalities of the foreigners.

He said in a statement that all of them were arrested between Monday night and Tuesday after observation.

“If we do not stop the activities by the group, it could become a threat to national security,” he added.

All of them are being detained under Section 73 of the Internal Security Act 1960.

Solid Evidence That PPSMI Works


Blogger Outsyed the Box is a long-time advocate of PPSMI and he fought hard in the last battle to keep PPSMI.

With the result of the UPSR now out, there are some numbers to analyse and determine if PPSMI really did cause students more problems and hurt their results.

Apparently not.

Syed says: So can the anti-PPSMI people answer this question : if PPSMI is so bad, then how come this year's UPSR results are "the best in four years"?
.

Zarina Anjoulie - Baju terlalu ketat dan berat badan naik punca gambar seksi

Seksi berbayar beb



KEHADIRANNYA pada majlis pelancaran filem Khon Malay lakonannya bersama dua filem lain iaitu Taiko dan 1945 petang kelmarin sememangnya amat dinantikan media. Ini kerana sehari sebelum majlis itu diadakan, hampir semua akhbar arus perdana menyiarkan gambarnya yang beraksi separuh lucah.

Aksi mengghairahkan Zarina Anjoulie Lavocah memberikan gaya yang cukup ‘panas’ sehingga menampakkan sebahagian payu daranya seperti yang tersiar di dalam majalah FHM versi Indonesia edisi bulan ini menjadi bualan ramai.

Cara penipuan dakwat kekal

sila tengok sendiri video dan nilaikan, siapa yang takut, sipaa yang mahu dan siapa yang bakal kena tipu??


Ahli Politik Malaysia simpan berpuluh juta di Israeli National Bank?

Ini maklumat yang terdapat di blog terkini, harap ada seisapa yang boleh beri penjelasan ataupun penafian

Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)... 3 years
Account No : C-719-418-210 (M)
Amount : USD 13,000,000.00
Date of opening account : 17/06/96
Date of Maturity : 17/06/99

1. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : F-817-200-11 (C)
Amount : USD 12,500,000.00
Date of opening account : 03/12/96
Date of Maturity : 03/12/99

2. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
5 years
Account No : G-211-922-718-2 (D)
Amount : USD 15,000,000.00
Date of opening account : 12/07/97
Date of Maturity : 12/07/02

3. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
1 years
Account No : F-3532-3310-501 (NG)
Amount : USD 15,500,000.00
Date of opening account : 21/09/98
Date of Maturity : 21/09/99

4. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : DA-9159-7211-819 (M)
Amount : USD 4,500,000.00
Date of opening account : 20/05/96
Date of Maturity : 20/05/99

5. Name : Ms Nurul Izzah Bte Anwar
Post : Daughter of Deputy Prime Minister
Passport No. : R 671918 (M)
Bank : Israeli National Bank
Type of Account : Fixed Deposit (Foreign Currency)
3 years
Account No : ME-3138-5144-219 (A)
Amount : USD 10,000,000.00
Date of opening account : 08/09/97
Date of Maturity : 08/09/00

Tabasco disahkan haram


Saya telah menerima satu salinan surat dari Jakim berkenaan status Halal/Haram sos berjenama Tabasco yang dihantar kepada syarikat pasaraya besar Tesco yang bertarikh Okt 31, 2011 yang mengesahkan produk tersebut mengandungi DNA babi.

Harap para pembaca dapat melihat sendiri surat ini dan ambil lah tindakan yang sesuai.

Wednesday, 9 November 2011

Manglish for Science and Mathematics

I know you might think that this is a joke story or some kind of cynical commentary on the arguments that are floating around the issue of teaching science and mathematics in English, but it is not.

I promise you this is a serious suggestion.

First let me clarify that Manglish in this instance does not refer to the mangled wreck of English as spoken or written by Malaysians who are less than competent with the rules of the language but rather a mix of Malay and English words and sentences, much like the conversations that we have among friends.

Technically this is known as Rojak languge, it is not currently allowed on RTM and tightly corralled even on private radio and television stations.

Kalau Marina binti bukan Mahathir apa agaknya dia buat sekarang?

Marina Mahathir ni dapat ijazah dari University of Sussex, ijazah International Relations...kiranya kalau dia betul betul bagus mungkin sekarang ada jawatan yang agak elok lah dalam Wisma Putra tu.

Kata lah dia terrer lah kan dan jadi Duta Malaysia ke Zimbabwe ke mane ke?

Ada ke orang nak dengar pendapat dia dalam apa apa hal pun?

Bagus sangat ke pendapat dia?

Orang kata Iman tak diwarisi, ilmu pun tak tak diwarisi, kebijaksanaan dan kearifan lagi jauh lah dari diwarisi.

Setakat duduk melukut di tepi gantang dan memberi komen siapa pun boleh ye tak?

Dalam muka wikipedia, dia digelar novelis...ye ke? ape novel kau? ada yang top seller ke?
ada yang menang anugerah ke?

Kadang kadang aku rasa Marina ni membesar dengan merasa yang diri dia penting sebab mak bapak dia orang berkedudukan dan disanjung. sama macam Nik Amalina, Nurul Izzah, Gobing Sing Dio dan Lim Guan Eng.

Tapi saya harap dia cepat sedar lah....

Bila kita menyokong sesuatu yang jelas diharamkan dalam al-Quran ini dah bukan hal antara manusia, ini hal dengan pencipta kita.

Kalau Toyota Corolla komplen dan tak nak pakai tayar kereta tapi nak pakai tayar pickup-truck, mungkin Soichiro Toyota tak halang dan tak marah, tapi yang rosaknya nanti si Corolla tu lah.

Allah yang mencipta kita, jadi dia tahu apa yang terbaik. lain lah kalau kau tak percaya yang Allah tu pencipta kita kan

Ada banyak perkara yang Allah suruh yang kita tak buat, solat lima waktu contohnya, tertinggal dan terlopong macam rumah buruk, kalau orang tengok kita malu...

Walaupun kita tinggalkan Solat, dan sibuk dan tak sempat, takkan kita nak kata Solat dah tak ada tempat dalam kehidupan moden yang serba sibuk...apa yang kita buat ialah kita sedar ini kelemahan kita dan kita mintak ampun....

lain hari kita cerita macamna solat itu ialah pembahagi masa terbaik di dunia....

jadi Marina...kamu tak ke mana kalau nama bapak kamu bukan Mahathir...jadi pegawai kementerian luar pun belum tentu, apatah lagi jual bujku, kalau begitu punya famous bapak kau pun buku kamu tak dikenali ramai orang...apa lah lagi kalau nama Kamu Marina Moin dari Utan Aji, Perlis....kamu ingat ada ke orang nak bertanya pendapat kamu pun?

sedar lah yang komen kamu selama ni pun orang tahan dengar sebab nama bapak kamu, kalau tidak dah lama makan penampar

Tuesday, 8 November 2011

Umat Islam Malaysia dijajah melalui makanan


Mungkin ramai yang tidak sedar tentang apa yang sedang berlaku di Malaysia sekarang ini terutama sekali yang membabitkan penguasaan kartel-kartel pengimport makanan ke Malaysia. Malaysia tidak mempunyai bekalan makanan yang cukup di dalam negara dan terpaksa membeli makanan dari luar untuk menampung keperluan asasi itu.

Dan kalaupun mampu serta cukup untuk penghasilan dalam negeri, akan ada satu pihak yang menjadi kuasa pendesak untuk memastikan, negara memerlukan komoditi import dan merekalah penguasa import berkenaan menerusi penguasaan pasaran, pengedaran dan penetapan harga.
baca seterusnya di KICKER

Bloggger finds missing RM1.4 billion contingency fund


Opposition leader, Datuk Seri Anwar Ibrahim certainly made waves when he said that the Government misplaced or could not account for RM1.4 billion in the contingency fund, he said the account should show that it has RM1.5 billion but it now shows a balance of only just under RM80 million.

A blogger known for his number crunching ability, Pure Shiite tracked down the mission billion and said he may have found it, in plain sight.

If you want to know where he found the mission pile of cash, click HERE

Cerita misteri baru di blog

Kami tak tahu apa kisah sebenar yang bakal dikeluarkan oleh bloggers pro Kerajaan tapi yang pastinya ianya melibatkan gambar ni....

Mungkin mereka marah kerana Rafizi Ramli, ketua strategis PKR sudah keluarkan cerita tentang lembu feedlot syarikat keluarga Shahrizat Jalil.....

Kalau okrang nak tahu, inilah gambar si Rafizi menerima hadian dari Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika mencapai keputusan terbaik di sekolahnya iaitu MCKK.

Betul ke lori Israel berjalan di Malaysia


Ada blogger dah ambik gamabar lori yang bawa kontena milik syarikat ZIM atas jalan di Malaysia dan tetiba dia kata ada lori Israel di Malaysia...

Saya tak faham sangat tapi korang boleh baca tuduhan di SINI dan satu penjelasan di SINI

Dua dua artikel dihasilkan oleh blogger jadi kira ini perang sama blogger lah kiranya. Tapi di Internet bukan senang nak menipu, berjuta orang tengok dan boleh beri bukti, ini bukan zama mesin cetak beb...

PantaRep: Nak jugak tahu samada kontena dari Israel dibenarkan masuk ke Malaysia ke tidak? Karang entah apa pulak yang dia letak dalam kontena tu...

Italy's debt crisis worsens and no solution in sight


  • Gold blips above USD1,800
  • Berlusconi promises to resign so Asian stocks rally temporarily

The question is: Is Italy's debt problem down to Prime Minister Silvio Berlusconi or is it systemic and really caused by a global banking system that is out of control.

Obviously it would be easier to control if Berlusconi's resignation woudl somehow magically turn Italy around but why should it? After all if the solution is already on the table why would the Italian PM refuse it?

Perhaps his fellow Italian parliamentarians are just too scared to contemplate the truth and they would rather try to stave off the inevitable by offering Berlusconi as a sacrifice to temporarily satisfy the market and wait and see what happens.

Gold continues its steady rise today, pipping the USD1,800 mark briefly yesterday and is now settling in the USD1785 -1795 range.

If gold persists to rise, be prepared for a lot worse, plus there is the looming Israeli invasion of Iran that some analysts say will lead to stratospherical oil prices, suggesting that it could go as high as USD300 to USD500 per barrel.

This may well translate to RM10 per litre for us.

Read more HERE, HERE  and watch a video of Berlusconi's humiliating defeaet in a parliamentary vote HERE


VIDEO: Madonna's new song

US Government to take over ALL MEDIA at 2pm today

Who needs the Printing Press Act when you have the magic takeover button

In all the horror stories of tyrannical Government and military coup, we hear that the people who want to commit the mass crime in the name of Government usually send their military or gunmen to physically take over television, radio and newspapers.

But the US is very different, most of the communication technology that we have today was developed for the military, everything from the internet to communication satellites to GPS are all formerly military - only stuff.

In the past when the Uncle Sam wanted to send an emergency broadcast, the TV and Radio stations would prepare to receive the material and transmit them to the public but now the Department of Homeland Security, through the Federal Communications Commission will try a new system where they just push a button and everything from TV to radio to streaming radio and TV and the internet in general and even cellphones will carry their message.

It simply means that they now have total control of the Media without having to put in place draconian laws like the Printing Press Act.

This should happen at about 1 a.m. Malaysian time . I know I will be in front of the computer to see how it will appear on the internet....

Read on HERE 

Ku Li tuduh Umno tak beri ruang bresuara


Parti tunjang Barisan Nasional, Umno dituduh mengongkong kebebasan bersuara dalam parti oleh Tengku Razaleigh Hamzah, seorang ahli politik senior yang pernah keluar dari Umno dan menubuhkan Semangat 46 setelah kalah jawatan presiden kepada Tun Dr Mahathir Mohamad.

Suara beliau disambut oleh Datuk Kadir Sheikh Fadzir, bekas Menteri Perlancongan yang dulunya mewakili Kulim- Bandar Bharu di Parlimen sebelum kalah kepada Zulkifli Nordin.


Beliau menubuhkan Angkatan Amanah Merdeka (Amanah) yang dilancarkan Julai lalu kerana tidak mempunyai ruang bersuara dalam Umno.

Thursday, 3 November 2011

VIDEO: Loji kumbahan baru bakal hilangkan bau busuk Pantai Dalam


Sesiapa yang pernah tinggal di Pantai Dalam atau melalui kawasan ini ketika hujan sudah tentu pernah terhidu bau busuk yang datang dari loji memproses kumbahan yang tersergam di sebelah Lebuhraya Pantai.

Semalam, kita mendapat berita gembira apabila projek menggantikan loji kumbahan terbuka di Pantai Dalam akhirnya bermula dengan acara menandatangani perjanjian pembinaan moden bawah tanah.

Acara tersebut berlangsung di Dewan Komuniti Bukit Bandaraya, di Bangsar.

Projek yang bergelar Pantai 2 Sewage Treatment Plant tersebut akan mula dibina sebelum berakhir tahun ini dan ia dijangka siap dalam masa 4 tahun lagi.

Apabila siap kelak P2STP akan mampu memproses kumbahan dari 1.432 juta manusia setiap hari dan ini menggantikan sistem kumbahan terbuka yang mampu memproses kumbahan dari 600,000 manusia.

Thursday, 27 October 2011

US Government asked Google to remove police brutality videos


According to the Guardian, the US Government asked Google to remove videos of police brutality on its Youtube video sharing mega-site but the technology giant declined

US police have come under increasing pressure from the American public for record number of police brutality videos that are increasing in frequency and level of violence and senselessness.

Videos of old women and paraplegics being beaten or slammed to the ground is really causing revolt in the minds of the average American and more and more of them are campaigning against such brutal police tactics, which they claim started rising after the 9-11 attack on the Word Trade Centre twin towers in New York.

Many US skeptics continue to insist that the attack was planned by the US Government as a way of increasing surveillance and encroaching into the well-protected individual rights of Americans.

Read the full article from the Guardian HERE

below is the movie Loose Change that questioned many of the aspects of the 911 investigations

Tuesday, 25 October 2011

Fallen Idol" Steven Tyler falls in shower and breaks two teeth


Steven Tyler, lead singer of the US rock group Aerosmith, was admitted Tuesday to a private hospital in Paraguay for treatment after apparently falling over in his hotel room, a report said.

The singer, who had been scheduled to perform with his long-running band in the capital later Tuesday, was reported to have suffered a cut eyebrow and injuries to his mouth including two broken teeth in the fall, said the newspaper ABC on its website.

The 62-year-old, who has also had stints as a celebrity judge on the US talent show "American Idol," was treated for the injuries, according to the report citing witnesses in the La Costa hospital. - AFP

Obama getting more desperate as re-election looms

Change is good but people want more
America's first black president, or at least non-white president, started off on a high but is now struggling worse than anyone could imagine four years ago.

His promise of change seemed so uplifting and needed by America but, as anyone knows making a promise is one thing, keeping it is quite another thing.

Obama's failure to keep his promise of bringing home American troops from Iraq and Afghanistan can still be blamed on the system resisting his efforts but breaking his promise to keep lobbyists out of the White House and the Capitol Hill rang very hollow now that his Administration has the longest roster of lobbyists-turned cabinet members and administrators in the history of the country.

AS re-election looms, Obama is becoming desperate, to the extent of getting the State Department to spend USD70,000 on his memoirs, 'Dream of My Father'

Obi-wan has also been spending time with Hollywood bigwigs recently, in the hope that perhaps they could polish his image a bit...maybe do a movie about a heroic black president or something...wait a minute..that's been done...oh well, somethig else then.

Obama's efforts may nosedive if a comedy about the White House goes to production.

Apparently national network NBC has just ordered a pilot episode on a comedy about the White House from Obama's  former speechwriter, John Lovett.

Apparently the set-up is about a dysfunctional comedy that happens to live in 1600, Pennsylvania Avenue, the White House.

Aaah, the love he is showing for his former boss.




Euro summit may miss deadline, collapse imminent

The Crisis in Europe is looking ever more likely to implode as European heads of Government and their bankers struggle to cobble together a deal that to put to be Greece's debt crisis but hurdles after hurdles keep coming up.

In the last days of the crisis, it now appears that they may miss the deadline and many analysts say this may lead to the collapse of the Euro, this chorus of doom is led by none other than former US Federal Reserve Chairman, Alan Greenspan.

click on the links below for more

Greenspan: Why European Union doomed to fail - CNBC
Fears Euro summit could miss final deal - FT
US Stocks end sharply lower on Euro worries - CNBC 
European investors fret ahead of Key European meeting - FT

While European leaders are struggling to save the union, Italian leader Silvio Berlusconi's government may collapse under the weight of his many scandals.

Italian Government on brink of collapse - FT


Zuckerberg Is Selling Private Facebook Information To Highest Bidders


Source, COLN

DELETE YOUR FACEBOOK ACCOUNTS!  It turns out, the machinery for exploiting your own information, EVEN THAT SHARED ONLY WITH A FEW FRIENDS has been perfected so that TOTAL STRANGERS seeking to control  you, will have access to ALL your information which many people think, is only for their own friends and family, for example!

.

 
Frodo, throw Zuckerberg into the Mt. Doom!  Now!  
Zuckerberg lays down the law: One timeline to rule them all – Ideas@Innovations – The Washington Post

This year’s event brought the boldest proclamation yet of Zuckerberg’s Law — a Moore’s Law of sorts for the social media generation. Loosely stated, it means that the amount of content that can be shared online doubles roughly every 12 months. If you shared 50 things this year, you’ll share 100 things next year. The best part about this exponential growth in shared content, from Mark Zuckerberg’s perspective, is that Facebook is now finally positioned to profit from all the sharing and “like”-ing that’s going on across the Web. (Full disclosure: The Washington Post Co.’s chairman and chief executive, Donald E. Graham, is a member of Facebook’s board of directors.)

Pembongkaran Ketua Audit Negara melukakan hati penternak lembu, kambing dan kerbau

Sumber Mummy Rokiah

Laporan Ketua Audit Negara yang terkini mendedahkan Institut Sukan Negara (NSI) memperoleh 23 ekor kuda bernilai RM5.66mil tanpa kelulusan daripada Kementerian Kewangan. Dan yang melucukan lagi tiada seekor kuda pun yang dibeli layak bertanding dalam dua kejohanan antarabangsa seperti yang disyorkan.

Menurut Laporan Ketua Audit Negara lagi, yang menambah kehairanan apabila perolehan telah dibuat tanpa apa-apa surat tawaran atau perjanjian yang memerlukan ketetapan yang jelas berhubung tanggungjawab pembekal.

Malah hairan bin ajaib lagi pembayaran kepada Syarikat El Rancho Country Club telah dibuat di bawah atas nama individu.