Wednesday 9 November 2011

Kalau Marina binti bukan Mahathir apa agaknya dia buat sekarang?

Marina Mahathir ni dapat ijazah dari University of Sussex, ijazah International Relations...kiranya kalau dia betul betul bagus mungkin sekarang ada jawatan yang agak elok lah dalam Wisma Putra tu.

Kata lah dia terrer lah kan dan jadi Duta Malaysia ke Zimbabwe ke mane ke?

Ada ke orang nak dengar pendapat dia dalam apa apa hal pun?

Bagus sangat ke pendapat dia?

Orang kata Iman tak diwarisi, ilmu pun tak tak diwarisi, kebijaksanaan dan kearifan lagi jauh lah dari diwarisi.

Setakat duduk melukut di tepi gantang dan memberi komen siapa pun boleh ye tak?

Dalam muka wikipedia, dia digelar novelis...ye ke? ape novel kau? ada yang top seller ke?
ada yang menang anugerah ke?

Kadang kadang aku rasa Marina ni membesar dengan merasa yang diri dia penting sebab mak bapak dia orang berkedudukan dan disanjung. sama macam Nik Amalina, Nurul Izzah, Gobing Sing Dio dan Lim Guan Eng.

Tapi saya harap dia cepat sedar lah....

Bila kita menyokong sesuatu yang jelas diharamkan dalam al-Quran ini dah bukan hal antara manusia, ini hal dengan pencipta kita.

Kalau Toyota Corolla komplen dan tak nak pakai tayar kereta tapi nak pakai tayar pickup-truck, mungkin Soichiro Toyota tak halang dan tak marah, tapi yang rosaknya nanti si Corolla tu lah.

Allah yang mencipta kita, jadi dia tahu apa yang terbaik. lain lah kalau kau tak percaya yang Allah tu pencipta kita kan

Ada banyak perkara yang Allah suruh yang kita tak buat, solat lima waktu contohnya, tertinggal dan terlopong macam rumah buruk, kalau orang tengok kita malu...

Walaupun kita tinggalkan Solat, dan sibuk dan tak sempat, takkan kita nak kata Solat dah tak ada tempat dalam kehidupan moden yang serba sibuk...apa yang kita buat ialah kita sedar ini kelemahan kita dan kita mintak ampun....

lain hari kita cerita macamna solat itu ialah pembahagi masa terbaik di dunia....

jadi Marina...kamu tak ke mana kalau nama bapak kamu bukan Mahathir...jadi pegawai kementerian luar pun belum tentu, apatah lagi jual bujku, kalau begitu punya famous bapak kau pun buku kamu tak dikenali ramai orang...apa lah lagi kalau nama Kamu Marina Moin dari Utan Aji, Perlis....kamu ingat ada ke orang nak bertanya pendapat kamu pun?

sedar lah yang komen kamu selama ni pun orang tahan dengar sebab nama bapak kamu, kalau tidak dah lama makan penampar

No comments:

Post a Comment