Friday 18 November 2011

Tangkapan JI di tawau bukti Najib tak ikhlas mansuh ISA?

NOTA: ISA ni sebenarnya tak ada kegunaan yang wajar langsung ke? walaupun terdapat pengganas yang dikenali, tak boleh ke mereka ditangkap dan disimpan sementara siasatan dilakukan?

Pihak pembangkan tak perlu mempolitikkan isu penguatkuasaan undang undang yang jelas wajar dilakukan. penangkapan pengganas adalah satu tindakan yang wajar, asalkan mereka diberi tempoh tertentu untuk melakukan siasatan, contohnya polis memohon 180 hari untuk melengkapkan siasatan bagi membuat pertuduhan.

Dibawah ialah pendapat blogger Putera Merdeka tentang hal ini


Amnesty International hari ini berkata penahanan 13 orang di Tawau, Sabah mengikut Seksyen 73(1) Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) 1960 menjadikan janji Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, sebelum ini, untuk memansuhkan undang-undang zalim itu sebagai satu lawak.



"Kerajaan Malaysia menjadikan rancangannya untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebagai satu lawak apabila terus menggunakannya untuk menahan rakyat sekali lagi," kata Sam Zarifi, pengarah Amnesty International, Asia.


"Janji untuk menghapuskan tahanan ISA tidak mencukupi. Perdana Menteri Datuk Seri Najib mesti membuktikan beliau mahu menamatkan amalan itu," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Ni la natijahnya bila baghal@bodoh dalam menjalankan pentadbiran negara nak sebok bercakap! Kerajaan Barisan Nasional yang bertanggungjawab pasti membendung apa jua gejala yang boleh mengundang kemudaratan kepada rakyat dan negara!

ISA telah dihapuskan! Itu perkataan yang keluar dari mulut YAB PM pada 16 September yang lalu! Parlimen juga telah membacakan rang undang undang penghapusan Akta tersebut di Parlimen bulan lalu.

Namun sesuatu undang undang atau Akta yang berkaitan dengan undang undang dan keselamatan negara mestilah dipinda atau dikira hapus apabila adanya sesuatu Akta lain yang telah dibentang dan diluluskan oleh Parlimen terlebih dahulu. Ini penting bagi mempastikan keamanan dan keselamatan rakyat dan negara terhindar dari segala macam ancaman!!!

Dalam hal ini, Akta atau Rang Undang Undang baru bagi menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang baru belum lagi dibentangkan dan dijangka dibentang di Dewan Rakyat pada Persidangan Parlimen pada bulan Mac 2012 yang akan datang. Maka Akta ISA yang sedia ada masih lagi berkuatkuasa dan terpakai keatas apa jua tindakan demi keselamatan negara! apa masaalah!!!

Tapi kalau jenis pelacur macam puak pembangkang ni apa yang dia orang tahu! yang dia orang tahu semuanya boleh dilacur! termasuk lah soal keselamatan negara!!! dulu masa nuar jadi TPM ada dia sebok nak hapus ISA??? ptuih!!!

Lu Fikir la Sendiri!!!

No comments:

Post a Comment