Wednesday 25 January 2012

Pesuruhjaya Suhakam kata 'Polis bodoh'

Pesuruhjaya Suruhanjaya Hak Asasi Manusia, Muhd Sha'ani Abdullah mengetlaurkan kenyataan bahawa pihak Polis Diraja Malaysia 'Polis bodoh serta tidak matang dalam menangani kejadian' kekcohan di perhimpunan ABU di Jalan Kebun, Klang hujung minggu lalu.

Beliau membuat kenyataan tersebut selepas menerima laporan dari penganjur perhimpunan iaitu ahli pangkatan pemuda PKR yang lebih dikenali sebagai Chegubard.

Chegubard menuduh pihak Polis sengaja lambat tiba di tempat perhimpunan dan tidak mengambil tindakan terhadap mereka yang dikatakan gengster.

Kenyataan kasar Muhd Shaani dijangka akan menimbulkan kemarahan sesetengah pihak kerana kini terdapat beberapa versi kejadian tersebut dengan sesetengah pemerhati percaya yang kekecohan itu memang sengaja diprovokasi oleh penganjur bagi mendapat publisiti meluas kerana ianya tidak mendapat sambutan yang cukup besar pada malam tersebut.

sila baca di SINI  dan SINI

Dalam insiden tersebut, dilaporkan seorang pemuda yang berbaju Barisan Nasional telah datang dan memukul seorang pemuda yang mengambil bahagian dalam perhimpunan tersebut.

Polis Selangor berkata mereka tidak menerima sebarang notis atau permohonan untuk perhimpunan tersebut dan hanya mengetahui tentang perhimpunan dan insiden setelah laporan polis dibuat mengenai kekcohan yang berlaku.

2 comments:

  1. Saya mintak semua pegawai dan anggota polis ludah muka anak keling paria ni bila jumpa dia dimana2.Orang yg kurang ajar dan tak sedar diri ini patut diajar sbb memang kurang ajar, haram jadah nak mampos.Kalau dia nak mintak tolong polis suruh dia minta tolong dengan ABU dan kalau ada peluang saman atau tamgkap dia janganlah bagi can.

    ReplyDelete
  2. Betul tu bro. Keling bangang nak mampus. Bodohnya bertingkat-tingkat. Bazir duit rakyat jer bayar elaun dia jadi pesuruhjaya SUHARAM. Boleh jalan daa!

    ReplyDelete