Monday 23 January 2012

Penganjur PR sedia cederakan penyokong demi propaganda?


Dari Unspinners
Trick menyerang dengan 
penyerang memakai T shirt
UMNO pernah berlaku 
di PRK Bagan Pinang 
di mana pihak Salahuddin
Ayub terkantoi menyiarkan 
anak muda tercedera 
dengan darah tomato sos.


Nampak gayanya ini hanya 
permainan propaganda yang 
mempunyai sentuhan 
Chegubard Simpson yang 
begitu ketara. 


Permainan Chegubard 
sering  cepat menyalahkan 
UMNO.


Bertambah lagi, 
ada pula penglibatan 
peguam kurang siuman dan 
fanatik seperti 
Harris Ibrahim dan 
Timbalan Presiden 
parti yang  kurang 
keupayaan moral
dan intelek 
macam Mat Sabu.


Ini hanya membuktikan
serangan terhadap majlis 
ABU adalah usaha yang
dirancang untuk tarik
perhatian dan salahkan
UMNO. 
Kah kah kah ... kantoi! 
 Serangan di beberapa majlis ABU yang cepat salahkan UMNO bukan pertama kali, tetapi banyak kali. Sendiri serang sendiri dan salahkan orang lain. Ini semua trick lama.

Kalau setakat trick, itu tidak jadi hal, tetapi trend baru yang ditunjukkan oleh pihak antikerajaan sangat merbahayakan rakyat, walaupun mereka adalah penyokong pembangkang yang bersama pihak mereka.

Apa yang berlaku adalah adalah pihak ABU melakukan kekecuhan untuk menarik perhatian kepada slogan mereka yang tidak laku. Ini merbahayakan.

Ini tidak menghairankan kerana pihak ABU begitu angkuh dan ganas hingga hujah Anas Zabedy bahawa kempen sedemikian akan menafikan calun UMNO yang baik dimaki hamun oleh peguam pembunting wanita Harris Ibrahim.

Pada hari keputusan mahkamah kes Anwar, pihak penganjur Gerakan Bebas Anwar 901 menyalahkan Perkasa berasaskan kata-kata amaran kosong Dato Ibrahim Ali. Tindakan Shamsul yang begitu cepat menuduh hanya menimbulkan persoalan.

Gerakan 901 mempunyai motif untuk kecohkan demonstrasi 901 untuk mendapatkan perhatian asing dan mengecohkan keadaan demi mendapatkan simpati rakyat.

Modus operandi yang sama diguna.

Apa yang difahami adalah bom itu diletakkan dalam kon yang menyerupai kon polis. Sebabnya kiraan Kon Polis yang dibawa untuk kegunaan mencukupi. Bom yang diletakkan dan diletupkan dengan timer dilakukan begitu profesyenal sekali untuk mendapatkan letupan yang berimpak.

Ini yang bukan kerja Perkasa atau mana-mana pihak lain melainkan pihak yang punya connection baik dengan pakar anasir subversif luar negara. Siapa lagi yang ada connection sedemikian melainkan PKR dan Bersih 2.0.

Oleh itu awas bila hadhir ke perhimpunan kumpulan pro Pakatan Rakyat. Mereka sanggup lakukan apa saja demi politik.

Mereka ini sudah mabuk politik hingga tak sedar atau tak mahu terima kenyataan bahawa rakyat dah fatigue politik. Hentilah drama murah sedemikian wahai Pakatan

Karat, buang masa saja ...



TAMBAHAN

Chegu Bard sembunyi takut ketika pergaduhan berlaku. APa yang difahami berlaku, puak2 Hindraf melakukan bising di tepi jalan ketika waktu maghrib. Ceramah di kawasan ini berlaku waktu isya. Masyarakat setempat marah. Baca kisah sebenar di Sel13 sini

Hindarf masa itu tidak peduli. Itu berlaku tegang leher. Tapi diperbesarkan lebih dari yang sebenar. Baca FMT sini

Antara waktu maghrib dan isya keadaan dah reda dan propaganda dapat dilakukan, mereka pun umum untuk hentikan program. Masa itu sahabat baik trojan horse dalam UMNO, Chegu Bard berlakun seperti berikut macam dia begitu bertanggunngjawab sekali. Trojan horse pasti suka lihat propaganda yang baik skrip seperti ini...


Rockybru bertanya:

Then I read the bit about an Indian witness' account of these Malay samsengs beating up an Indian boy. You know what's the best thing about it: the samsengs were wearing t-shirts bearing "BN and Umno logos". Haha.


Imagine a picture of masked bank robbers wearing t-shirts printed with their Facebook profile pics! LOL!


I mean, if you want to insult the intelligence of the 3.3 million Umno members and 7 million BN cronies, you'd have to do better than that lah.


KOMEN PANTAI REPORTER: Dalam keadaan negara sedang menghadapi cabaran global jangan lah buat buat timbulkan kecoh, kalau nak kecoh, kasi kecoh betul betul, biar senang polis tangkap. tak kira lah siapa yang buat kecoh....makan tak habis nanti....



1 comment:

  1. Kami Masih Ingat24 January 2012 at 01:05

    Baling! Baling Baling! ini lah laungan kumpulan yang mulakan demontrasi pelajar di pertengahan tahun 70an.

    SIAPA yang mulakan. Sejarah itu berulang oleh orang yang sama. Kini lebih canggih kerana kerajaan telah sediakan segala infrastruktur ilmu untuk puak ini mengambil kesempatan.

    Tunggu apa lagi, rakyat tidak akan lupa. Pihak Keselamatan perlu bersedia menghadapi kemukinan2 sejarah berulang itu ada benarnya.

    ReplyDelete